Viskas kinta

Parengė Giedrė Smalinskaitė

Greičiausiai nusprendei perskaityti šį straipsnį todėl, kad turi laisvą minutę, nuobodžią paskaitą, nepradėtą rašyti namų darbą arba tiesiog, kalbėkime atvirai, neturi ką veikti. Kalbu iš asmeninės patirties – socialinės medijos man padeda bent minutėlei atsitraukti nuo viso to, kas iš tiesų priverčia pasukti galvą.  Taip, taip, pripažinkime, skaityti draugų ir pažįstamų būsenų atnaujinimus, žiūrėti linksmus nufilmuotus vaizdelius arba klausytis muzikos kūrinius mums nieko nekainuoja, tačiau puikiai užpildo laiko, kurį turime, bet nenorime išnaudoti ne tokiai maloniai veiklai, tarpus.

Kiek kartų norą ruoštis egzaminui pakeitė pramoginių straipsnių skaitymas ir socialiniuose tinklapiuose skelbiamų nenoro, tingėjimo, neprisiruošimo ir kitų priežasčių ieškojimo ir guodimosi būsenos?  Atrodo taip paprasta: tiesiog išjunk viską ir PRADĖK daryti tai, ką privalai. Tačiau verslininkai, kurių dėka ne tik jaunimas, bet vis daugiau vidutinio amžiaus žmonių leidžia laiką socialiniuose tinkluose, savo darbą išmano puikiai. Priešingai negu tėvai, mokytojai, dėstytojai ar darbdaviai, kurie mums liepia atlikti tam tikrą darbą iki tam tikro laiko, socialiniai tinklapiai tavęs „laukia“. Ir autoritetų tariamą „reikia“ arba „tu privalai“, socialinės medijos  pakeičia į žodžius „gali“ ir „kada tik panorėsi“.

Šiandien vis daugiau jaunų ir vidutinio amžiaus vyrų ir moterų savo laisvą laiką leidžia nebe su draugais, ne sportuodami, mokydamiesi ar skaitydami knygas, tačiau tuščiai tikrindami vis atsinaujinančią informaciją socialiniuose tinklapiuose. Vieni aktyviai kelia įvairias nuotraukas, reiškia savo nuomones, kiti pasyviai stebi draugų ir artimųjų veiklą, peržiūri įkeltus vaizdelius, treti bendrauja su draugais ir artimaisiais. Tačiau nepriklausomai nuo to, ką žmonės veikia socialiniuose tinklapiuose, www.marketingcharts.com  2013 metų sausį pateikta statistika byloja, kad amerikiečiai praleidžia vidutiniškai po 3,2 valandos socialiniuose tinklapiuose. Statistiškai moterys naršydamos socialinėse medijose praleidžia net 3,6 valandos per dieną, tuo tarpu vyrai praleidžia 1 valanda mažiau laiko tokiuose tinklapiuose kaip Facebook, Twitter, Pinterest, Tumblr ir kituose.

Nuotrauka: http://www.marketingcharts.com  (Ipsos Open Thinking Exchange)

Nuotrauka: http://www.marketingcharts.com (Ipsos Open Thinking Exchange)

Taip pat statistika rodo,  kad susituokę žmonės socialiniuose tinklapiuose praleidžia vidutiniškai po 3 valandas, tiek pat kiek ir turintys aukštą išsilavinimo lygį. Tuo tarpu mažai išsimokslinę žmonės socialiniuose tinklapiuose praleidžia vidutiniškai po 3,5 valandos, tiek pat kiek ir bedarbiai. Žmonės turintys nuosavą verslą teigia praleidžiantys iki 4,4 valandų per dieną tik socialiniuose tinklapiuose. Ši statistika daugeliui turėtų atverti akis.  Pasaulinis vidurkis valandų praleistų  socialiniuose tinklapiuose yra net 3,6 valandos. Taigi, nenuostabu, kad žmonės vis dažniau teigia niekam neturintys laiko. Jeigu kiekvieną dieną tos 3,5 valandos būtų išnaudojamos darbo paieškoms arba išsilavinimo siekimui, galbūt išspręstume nemažai visuomenės problemų?

Tinkamas laiko investavimas yra labai svarbus šiuolaikinėje, nuolatos skubančioje ir niekur nespėjančioje visuomenėje. Taip, verslininkai socialiniuose tinklapiuose praleidžia daugiausia laiko. Tačiau jų praleistą laiką galima būtų vadinti investicija. Verslininkai investuoja savo laiką, reklamuodami savo produktus ir paslaugas socialiuose tinklapiuose. Ką tuo tarpu darome MES, paprasti socialinių tinklapių vartotojai? Statistikoje, pateiktoje www.pewinternet.org teigiama, jog kitąmet net 61% socialinio tinklapio Facebook  nuo 18 iki 29  metų amžiaus vartotojų planuoja praleisti tiek pat laiko naršydami savo mėgstamame tinkle. Tuo tarpu 38%  vartotojų mąsto apie tai, kad praleis mažiau laiko naršydami Facebook. Ir tik 1%  vartotojų mąsto padidinti laiką praleista socialiniame tinkle. Net 69% vartotojų, kurių amžius svyruoja nuo 30 iki 49 metų planuoja praleisti tiek pat laiko ir tik 26 % tikisi praleisti mažiau laiko Facebook. Tik 4% žmonių, kurių amžius svyruoja nuo 30 iki 49 ir vyresnių tikisi padidinti laiką praleistą socialiniame tinkle.

Tačiau svarbu suvokti, jog daugiau negu pusė vieno didžiausių socialinių tinklų  Facebook vartotojų tikisi praleisti tiek pat laiko socialiniame tinkle. Jeigu ir tu, skaitytojau, nuspręsi ir toliau leisti laiką socialiniuose tinklapiuose nekreipdamas dėmesio į pateiktą statistiką, pagalvok, kad kažkas iš tavęs ir toliau uždirbinės pinigus. Tu leidi laiką žiūrėdamas draugų nuotraukas ir įkeltus vaizdelius, o už tavo „nemokamą“ pramogavimą, dėka reklamos ir video peržiūrų skaičiaus, yra uždirbami didžiuliai pinigai. Ir jeigu dar nepasidarė pikta, kad  TU socialinių medijų verslininkams „dirbi“ už dyką, tai pagalvok dar kartą – juk TU jiems ne tik dirbi, bet ir sumoki pačia brangiausia valiuta – savo laiku. Tad nešvaistyk laiko veltui, o jeigu neįsivaizduoji savo egzistavimo be socialinių medijų, galbūt atėjo metas iš jų užsidirbti ir tau? Plačiau apie tai skaitykite kitame straipsnyje.

Reklama

Comments on: "Kiek laiko praleidžiame socialiniuose tinkluose?" (1)

  1. Straipsnis labai išsamus ir pagrįstas statistiškai. Tikra tiesa, jog vietoj daugybės kitokio pobūdžio veiklų renkamės naršymą internete. Taip pat sutinku, jog didžiumą to dalį praleidžiame socialiniuose tinklalapiuose. Kas mane labiausiai nustebino skaitant šį straipsnį, jog nesvarbu kokai yra tavo socialinė padėtis, ar esi studentas, ar bedarbis, dauguma praleidžia beveik vienodą laiko kiekį soc. tinklalapiuose. tiesa, tik verslininkai praleidžia daugiau laiko juose, tačiau tai yra suprantama, juk viskas yra daroma vardan savojo verslo.
    Dar vienas dalykas, kuris mane taip pat nustebino, jog pusė Facebook vartotojų ir toliau tikisi praleisti tiek pat laiko jame. Ar neturėtų būti atvirkščiai kai suvoki, jog ir taip jau daug laiko skiriame (išvaistome) tam?

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: